Intro

De la Adam știm că mărul e o chestie care îți stă în gât când ți-e lumea mai dragă și îți dă un trip pe cinste. În povestea asta, din care primul Om nu se va mai trezi ever, suntem la fel ca Wilhelm Tell. Care ce făcea? Încerca să nimerească mărul așezat pe capul fiului. Să te apuci de scris e cam același lucru și ar fi indicat să nu îți tremure mâna.

vineri, 18 martie 2011

izzy


ne-au trezit rafalele de mitralieră
nu știam cine sunt nici nu conta
maică-mea e musulmană tata sârb ortodox dacă
nu ne împușcau unii o făceau ceilalți

                        *

tata a dat casa pe o mașină și am fugit
din orășelul bosniac de munte
prima dată ne-au oprit musulmanii
mama îi cunoștea și ne-au lăsat să trecem
tata ne-a scăpat apoi de soldații sârbi
și am ajuns într-un oraș mai ferit

                        *
într-o dimineață tata l-a luat pe fratele meu și
s-au strecurat într-un avion de poștă spre belgrad
eu mi-am continuat drumul cu mama
cu autobuzul spre serbia
la primul filtru l-au dat jos pe un musulman
și l-au împușcat la marginea drumului
mai sunt și alții au întrebat sârbii nu nu mai sunt
a zis șoferul și când a băgat într-a-ntâia i-a spus
mamei că următoarea oprire ar putea fi
și ultima pentru noi
granița cu serbia era un pod foarte aglomerat
în zilele acelea norocul nostru că a sunat alarma
aeriană și până să cadă rachetele americane
sârbii au grăbit convoiul fără să se mai uite

                        *

în belgrad ne-am strâns în sfârșit toată familia
și ne-am hotărât să fugim în germania
în timișoara însă am pierdut trenul și
așa am rămas aici am învățat limba
până la urmă nu am mai plecat

                        *

de zece ani ne dorim cetățenia română în
fiecare an ne prezentăm la comisie
între timp am învățat geografia și istoria româniei
știm imnul pe de rost toate strofele că
așa ți se cere la examen ne ascultă ăia
cu manualul în față să nu-i păcălim
știm mănăstirile lui ștefan cel mare ca
pe străzile orașului natal din munții bosniei
ca să mă exprim românește nu știu
ce pizda mă-sii mai vor de la noi  

                        *

tu alex cum ai ajuns aici
eu m-am născut aici nu m-a întrebat nimeni nimic
românia e doar o
întâmplare în viața mea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu